luni, 16 noiembrie 2009




Sapun Citrusy lufa

De ceva vreme imi doresc un sapun cu lufa, in forma rotunda (ultima mea fixatie). Evident, pielea cu tendinta spre deshidratare in acesta perioada si nevoia de exfoliere, necesita un sapun cu dublu scop, respectiv exfoliere si hidratare intensa.

Zis si facut, proiect in derulare, reteta pentru un sapun puternic emolient dar si cu lufa mea visata:). Mai apoi, forma cilindrica de realizat (inovatie), ce a rezultat foarte simplu dintr-un ambalaj vechi de sampon de o cantitate impunatoare, cea fost decupat la capete( intr-un cuvant reciclat). Sunt foarte foarte mandra de decupajul realizat dar mai ales de rezultatul final, avand in sfarsit toate cele necesare. Dar cred ca daca as fi baut mai multe lichide din comert la 2 l, ar fi putut fi iesit o forma tot la fel de buna, dar dehh nu sunt in meniu.

Ingredientele folosite au fost:
Ulei de masline;
Ulei de cocos;
Ulei de floarea soarelui;
Ulei de ricin;
Soda caustica;
Infuzie de musetel;
UE de tea tree;
UE portocale.

In primul rand, pentru voi cele care veti incerca reteta, va recomand, inainte sa-l taiati,sa-l puneti la rece, la congelator, pentru jumatate de ora. De ce? Pentru ca sapunul se incheaga mult mai bine in jurul lufei si este maaai usor de taiat.

Eu m-am prins de aceasta manevra, dupa ce am taiat cateva bucati bune, si unele deloc aratoase (nu le vedeti aici:)) carora le ieseau mustatile (de la lufa), nu mai ramanea bucata intreaga de sapun....dar sper eu, nu sunt in totalitate compromise si vor fi totusi blande cu pielea mea.

Sapunul in sine, avea consistenta unei creme (poate din cauza retetei) incredibil de hidratanta, care face multa spuma. Spun avea, pentru ca intre timp (o saptamana) s-a mai intarit un pic. Mostra a fost alcatuita din resturile ramase dupa taiere, si nu de o bucata in sine folosita (sapunul fiind lasat la odihnit pentru perioada regulamentara de 4-6 saptamani). Iar cel mai suprinzator, a fost faptul, ca nu am mai avut nevoie de crema hidratanta pentru maini. Mai ales, ca, in ultimul timp mi-am neglijat mainile si au nevoie de mai multa atentie. Am emotii insa, sa-l folosesc pentru fata mea grasa si cu tendinta acneica dar sa ajungem si acolo...dar va voi tine la curent.
Mirosul este intens, pentru ca am vrut sa experimentez si cu o aroma mai puternica, astfel ca am pus din belsug ulei esential de portocale, foarte placut, nu foarte dulceag dar energizant, tocmai bun pentru toamna gri.

In concluzie, obiectiv indeplinit si va urez si voua la fel.

2 comentarii: